20190621_083042
Grodan - YinYogaRoslagen

Välkommen till EN MAGISK LÅNGHELG I ROSLAGEN!

 

Med yoga, mindfulness, vägledda meditationer, vandringar i fantastiskt vacker natur, gröna drinkar, god närproducerad mat kommer den goda magin att frigöra dina inneboende krafter.

Kom och landa med oss, med en duns eller försiktigt långsamt.

 

Med yoga, mindfulness, meditation och vandring i den fantastiskt vackra Roslagsnaturen, på klippor, bryggor och i skogens gläntor kommer den goda magin att frigöra dina inneboende krafter.  Med naturens dofter och ljud runt omkring dig bjuder denna Magiska helg på en omtänksam paus från vardagen med närhet och tid till dig själv.

Vi bor på fina Mats Persgården, ett genuint gammalt Roslagshemman, drivs som B&B. Boka in den 28–31 maj 2020, torsdag till söndag.

Kom och landa med oss, med en duns eller försiktigt långsamt. 

Helpension allt ingår, dvs. del i dubbelrum, frukost, lunch, middag, handduk och lakan.

Allt ingår, dvs. del i dubbelrum, frukost, lunch och middag. Vill du ha vin till maten tar du med det själv. Hör av dig för anmälan och funderingar till Suss Granström, suss@yinyogaroslagen.se 070 6609 761.

Följ med oss på en underbart magisk retreat där vi landar i Roslagen med all dess mäktiga natur. Där vi möter oss själva i yinyoga, mindfulness och meditationer och där din kropp möter din själ med magiskt god mat.

Allt det här kan du uppleva:

  • Vandring
  • Yinyoga
  • Mindfulness
  • Skogsbad, här badar vi våra sinnen i naturens läkande magi
  • Meditation vid havets klippor
  • Eldceremoni
  • Magiskt god mat
  • Emotionell Intelligens, en workshop med våra olika förmågor

Vi bor på fina Mats Persgården, ett genuint gammalt Roslagshemman, drivs som B&B. Boka in den 28–31 maj 2020, torsdag till söndag. http://www.matspersgarden.se/

Yinyoga

Målet med att utöva Yinyoga, är att skapa ett större flöde i vår bindväv. Den är, hos flertalet av oss, allt för tight och sänker därför vår genomströmning av livskraft.

Bindväven

Våra muskelfästen består till nästan 100 % av bindväv. Den är inte lika töjbar som muskelvävnaden, utan mer fast och stel. Bindväven finns runt våra organ och skelett. Men den har elasticitet och kan töjas, långsamt. Bindväven går inte att forcera, den behöver tid och vårt tålamod.

Tålamod

Därför är Yinyogan utformad, med medvetet tålamod, på att låta bindväven sakta men säkert ge med sig och släppa greppet om oss. Därför håller vi positionerna under en längre tid och i total stillhet. Stillheten och avslappningen i sig är viktig. Så fort vi rör oss, aktiveras muskeln och kontakten med bindväven går förlorad.

Total stillhet

Att vara i stillhet kan låta lättare än vad det är. Snart börjar tankarna att flyga runt. Flyktreflexerna ut ur positionen pockar på din uppmärksamhet. De där tankarna som vill styra dig bort från det ”obehagliga”. För att hjälpa dig själv att orka stanna, här och nu, använd dig av medveten andning.

Dagsform

Var rädd om din kropp. Låt kroppen få den tid som behövs. Genom att lyssna in kroppens signaler, när vi intar de olika positionerna, lär vi oss att acceptera våra kroppar och dess dagsform. Att aldrig gå längre än kroppen klarar av.

Aldrig smärtsamt

Du hittar ditt läge i positionerna genom att gå så långt att du känner en ”lagom” stretch. Tänk på att alltid gå in i positionerna genom att fälla kroppen från höft, med rak ryggrad, innan du rundar ryggen och slappnar av. Det ska aldrig vara huggande smärtsamt eller outhärdligt. När du hittat in i positionen, ska kroppen kunna slappna av och stanna i stillhet under 3–5 minuter. Under hela tiden kommer du känna hur bindväven långsamt släpper. Det kan upplevas som ont-skönt. Då handlar det om att vara där med sin närvaro, omfamna, acceptera och lyssna in din kropp. När bindväven och den stretchiga känslan släpper efter ett tag, gå då lite längre in i positionen.